Marketing / Promocja

To słowo kojarzy się głównie ze sprzedażą swoich produktów,
usług po niższych cenach. Dla mnie promocja to coś więcej!

Zależy mi na tym, żeby moi Klienci sprzedawali swoje dobra
za odpowiednią cenę.

Jak to robię?
\ Buduję rozpoznawalność marek, kreuje je i podpowiadam
jak nimi zarządzać (branding, komunikacja marketingowa)

\ Tworzę kampanie lub działania, których efektem jest
osiągnięcie założonych celów (działania promocyjne, reklama)
\ Dbam o odpowiedni wizerunek moich klientów,
który wspiera sprzedaż, promocję i pomaga
w budowaniu dobrych relacji (public relations).

Nie mam złotego środka jak osiągnąć sukces, ale słucham
swoich Klientów, traktuję ich jak partnerów. Mam doświadczenie,
pasję oraz intuicję. Łącząc to z wiedzą moich Klientów tworzę
skuteczne i efektywne rozwiązania.

REALIZACJE \ PROMOCJA 

Branding
i kampania promocyjna

Kiełbaski Grilllowe i kampania "Smakowity zespół na grilla"

Ofertę grillową firmy Drobimex na sezon 2021 powiększyły Kiełbaski Grilllowe w 5 wariantach. 4 z nich były pakowane w vacuum, jedna w MAP. Moje zadanie polegało na przygotowaniu etykiet oraz kampanii promocyjnej. W projekcie chciałem nawiązać to linii Grillowe Specjały dlatego zdecydowałem się na ogniste tło. Nazwy umieściłem na czarnym maźnięciu pędzlem dzięki czemu wyróżniają się i rzucają w oczy. Rozróżniony jest również smak z charakterystycznym dla siebie kolorem. W słowie "Grilllowe" specjalnie użyto 3 x L, żeby móc zastrzec nazwę produktu.

Kreując kampanię reklamową dla kiełbasek ich ułożenie skojarzyło mi się z zespołem. Stąd pomysł na hasło "SMAKowity zespół na grilla" oraz umieszczenie produktów na scenie z podkreśleniem "SMAK" ze względu na kilka wersji SMAKowych. Całość starałem się, żeby była czytelna jednak też przyciągająca uwagę. 

 

Kampania
promocyjna

Naturalnie na przekąskę

Pracując nad kampanią dla Kiełbasek Bankietowych na początku zastanowiłem się nad ich zaletami i co spowoduje, że ktoś po nie sięgnie. Kiełbaski mają w nazwie premium ponieważ ich skład jest bardzo dobry dzięki czemu można powiedzieć, że są naturalne. 

Produkt jak sama nazwa wskazuje – bankietowe, sprawdza się na przyjęciach w szczególności jako przekąska. Stąd hasło promocyjne – Naturalnie, na przekąskę. Jest to trochę gra słów, ale dająca bardzo czytelny i jasny przekaz.

Kampania wychodziła w okresie obostrzeń związanych z pandemią, dlatego nie chciałem umieszczać na niej ludzi podczas przyjęcia co świetnie wpasowało by się w hasło. Zdecydowałem się na biel, która ma nawiązywać do naturalności oraz opakowania. Dodatkowym elementem są balony oraz serpentyny, które nawiązują do nazwy – bankietowe. Hasło promocyjne jest prezentowane tak jak zalety na opakowaniu  żeby zachować spójność.

Rebranding
i strategia

Barline.eu

Kreując na nowo Barline postawiłem na bliskość w kontaktach z klientem ponieważ sklep internetowy nie ma takich samych możliwości wpływania na decyzje zakupowe klientów jak sklep stacjonarny dlatego zależało mi na stworzeniu jak najbliższych kontaktów z klientem, żeby Barline odbierano jak przyjaciela uczestniczącego w dojrzewaniu dziecka.

Tak też powstała kampania symbolizująca rebranding – Barline.eu …więcej niż ubranka. Jej głównym zadaniem było pokazanie momentów z życia dziecka w naszych ubrankach a gdy już dziecko samo staje się rodzicem jego powrotu do nas. Dzięki czemu marka wzbudziła poczucie przywiązania i pewnego rodzaju tradycji i zaufania do niej.

Całkowitej zmianie uległo również logo. Wcześniej mało czytelne nabrało czytelności, przez dodanie ".eu" informuje o głównym kanale sprzedaży (Internet) i jest zachowany w pastelowych kolorach kojarzących się z dziećmi oraz wzbudzających zaufanie klientów.


Kampania
promocyjna

Twój bohater - honorowy, wytrwały, silny...

Sport pomaga w kreowaniu charakteru, a silna, uczciwa, umiejąca sobie poradzić życiowo pociecha jest największym marzeniem każdego rodzica. Stąd właśnie pomysł na kampanię. Oferta Akademii jest wsparciem dla rodziców w wychowaniu ich małych bohaterów i wyławia te najzdolniejsze mające szansę na karierę piłkarską.

Twarzą Akademii został jej podopieczny - Tymek. Kampania została przygotowana przeze mnie od podstaw. W ramach działań przygotowałem spójny przekaz graficzny nawiązujący do identyfikacji Akademii co ma wspierać budowanie świadomości jej marki, zaproponowałem znalezienie twarzy, żeby nie korzystać ze zdjęć stockowych oraz wykonałem sesję fotograficzną.

Na potrzeby kampanii powstał również spot reklamowy, banery, plakaty oraz kampania w social mediach.

Rebranding

Tentrade

Swoją pracę nad marką rozpocząłem od stworzenia spójnej strategii opartej na tym co było najważniejsze dla klientów Tentrade czyli: nowoczesności (mobilność, zamówienia towaru przez internet z dowolnego urządzenia), przejrzystość (jasne i proste zasady współpracy) oraz przede wszystkim partnerstwo w kontaktach biznesowych to właśnie na nim oparłem całą strategię marketingową i wizerunkową marki.

Dzięki strategii partnerstwa klient zyskiwał nie tylko hurtownie dostarczającą mu dobrej jakości asortyment, ale również partnera, który podpowiadał jak go sprzedać, eksponować, jak tworzyć reklamy oraz polecał zaprzyjaźnione drukarnie, agencje itd.

Rebranding dotknął również przestarzałą i niespójną identyfikację wizualną firmy. Logo dzięki zmianie jego koloru na granatowy i umieszczeniu go na białym tle stało się bardziej nowoczesne, czytelne i przejrzyste. Granat pomógł również w wzbudzeniu zaufania u odbiorców.

Branding
i materiały promocyjne

Pierwsza roślinna linia VEGGIE od Drobimex

Linia Veggie to pierwsza w pełni roślinna propozycja od firmy Drobimex. Przy tym projekcie współpracowałem z wieloma działami.  Ja odpowiadałem za layout produktów oraz ich promocję.

Zacznę od layoutu foli dla wędlin. Miał on przypominać trochę linię Drobiowe Specjały (DS), dlatego zostawiłem rant wokoło, zamieniłem jego  kolor na biały dzięki czemu produkt wyróżnia się na półkach sklepowych gdzie często dominuje też białe światło co jeszcze bardziej rozjaśnia nasz produkt.

Tak jak w linii DS, górna część opakowania składała się z zadrukowanej części tutaj był to kolor miętowy przy końcach z efektem rozdarcia – jest to bardzo popularny motyw w produktach naturalnych. Od połowy do dołu folia pozostała transparentna dzięki czemu widoczny był produkt w środku.

Na górną miętową część nakładane są stickery, które w zależności od wariantu smakowego są w 3 mocnych, wyrazistych kolorach dzięki czemu produkt jeszcze bardziej wyróżnia się na półce. Parówki Veggie czyli Przekąska Roślinna pakowane są w vaccum z miętową folią. Na nie naklejana jest etykieta, która nawiązuje stylem do wędlin.

Hasło Veggie – pokochaj nasze roślinne nowości było już narzucone przez firmę. Projektując materiały promocyjne stawiałem tak jak w przypadku opakowań na nowoczesność oraz przejrzystość.  W projektach dominuje biel, mięta oraz czerń, która pomaga mi w skupieniu wzroku na najważniejszych elementach. Naturalności dodają duże liście różnych ziół oraz przypraw.

Akcje
promocyjne

Buduj relacje ze swoimi klientami!

Eventy to jedno z najlepszych narzędzi marketingowych, które można wykorzystać do sprzedaży, budowania relacji z klientami, realizacji działań wizerunkowych czy też jak w przypadku targów, event pozwala nam w prosty sposób sprawdzić konkurencję i to jak oni promują swoje produkty.

Jedną z ciekawszych i w miarę tanich opcji jest organizacja akcji promocyjnej, która zwróci uwagę klientów oraz przypadkowych przechodniów, możemy przygotować tego dnia specjalną ofertę cenową, loterię czy konkurs. Poniżej kilka zdjęć z tego typu realizacji i zachęcam do rozmowy ze mną o możliwościach jakie dają tego typu wydarzenia i czy sprawdzą się w Państwa przypadku.