Dzień Dobry,
poniżej znajdą Państwo moje CV oraz portfolio.

Gdyby pojawiły się jakieś pytania proszę o kontakt:
Telefon: 724 192 487 Email: krystiankrol.szcz@gmail.com

 

Portfolio

Drobimex Sp. z o.o.

Marketing produktów, projektowanie graficzne, działania promocyjne, wsparcie sprzedaży, koordynacja współpracy z klubem Pogoń Szczecin


Veggie

Linia Veggie to pierwsza w pełni roślinna propozycja od firmy Drobimex. Przy wprowadzaniu produktu odpowiadałem za layout opakowania oraz jego promocję.

Plasterki pakowane są w MAP. Przód to folia ze specjalnie dobranych kolorem miętowym kojarzącym się z naturalnością. 

Od połowy folia jest transparentna dzięki czemu widać produkt w środku. Ponadto na foli umieściłem znak łatwego otwierania oraz biały rant wyróżniający produkt na półce sklepowej gdzie dominuje białe światło co jeszcze bardziej go rozjaśnia. Biel to oczywiste skojarzenie z naturalnością, czystością dlatego logo Drobimexu na produktach „naturalnych” umieszczałem zawsze na białej, a nie jak w większości produktów charakterystycznej zielonej „fali”.

Folia jest standardowa dla wszystkich plasterków na, którą w zależności od rodzaju naklejana jest etykieta z logo Veggie, nazwą, dobranym do każdego rodzaju kolorem oraz ważniejszymi zaletami w tym przypadku znakiem przekreślonego kłosa symbolizującym produkt bezglutenowy oraz kółkiem z informacją „bez dodatku soi”.

Przekąska roślinna pakowana jest w vaccum. Parówki wyróżniają się na tle miętowej foli, na front naklejana jest etykieta nawiązująca do opakowania plasterów.

Hasło Veggie – pokochaj nasze roślinne nowości było pomysłem firmy. W materiałach promocyjnych stawiałem na nowoczesność oraz przejrzystość dlatego dominuje w nich biel, mięta oraz czerń i specjalnie dobrane kolory, których zadaniem jest skupienie uwagi oraz wyróżnienie produktów. Naturalności materiałom dodają duże liście różnych przypraw oraz specjalnie dobrana czcionka.

Kiełbaski Grilllowe

Ofertę grillową firmy Drobimex na sezon 2021 powiększyły Kiełbaski Grillowe w 5 wariantach smakowych. Moje zdanie polegało na przygotowaniu etykiet oraz kampanii reklamowej.


W etykietach nawiązałem do linii Grillowe Specjały, żeby zachować spójność w oferowanych przez firmę produktach na grilla. Zdecydowałem się więc na ogniste tło, nazwę produktu umieściłem na czarnym maźnięciu pędzlem, który idealnie wpasowuje się design „BBQ” oraz wyróżnia nazwę i rzuca się w oczy. Każdy z sortów został wyróżniony dobranym do nazwy kolorem.

Kreując kampanię reklamową, ułożenie kiełbasek skojarzyło mi się z zespołem, stąd właśnie pomysł na hasło „SMAKowity zespół na grilla” oraz umieszczenie produktów na scenie. Całość czytelna, mało elementów, ale doskonale odnoszących się do hasła oraz spójnych z etykietą produktów co pomaga w budowaniu marki.

Zaprezentowana grafika to projekt przygotowany pod citylight.

Kampania Kiełbaski Bankietowe

Pracując nad kampanią dla Kiełbasek Bankietowych  zastanowiłem się nad ich zaletami i co spowoduje, że ktoś po nie sięgnie. Kiełbaski mają dopisek P R E M I U M ze względu na dobry dzięki czemu można nazwać je naturalnymi. 

Produkt jak sama nazwa wskazuje – bankietowe, sprawdza się na przyjęciach w szczególności jako przekąska. Stąd hasło promocyjne – Naturalnie, na przekąskę. Jest to trochę gra słów, dająca bardzo czytelny i jasny przekaz.

Kampania wychodziła w okresie obostrzeń związanych z pandemią, dlatego nie  chciałem umieszczać na niej ludzi podczas przyjęcia – co świetnie wpasowało by się w hasło. Zdecydowałem się na biel, która ma nawiązywać do naturalności oraz opakowania. Dodatkowym elementem są balony oraz serpentyny, które nawiązują do nazwy – bankietowe.

Hasło promocyjne było prezentowane tak jak zalety na opakowaniu, żeby zachować pewną spójność.

Pogoń Szczecin

Drobimex jest wieloletnim partnerem Pogoni Szczecin, gdy mnie zatrudniono chcąc lepiej wykorzystywać współpracę z klubem powierzono mi jej koordynację.

Dzięki temu, że utrzymywałem stały kontakt z przedstawicielami klubu firma efektywniej pod względem wizerunkowym, promocyjnym i biznesowym wykorzystywała sponsoring.

Moje reagowanie na różnego rodzaju sytuacje, akcje, wydarzenia i dbanie o to, żeby Drobimex był równie często promowany jak inne marki, doprowadziło do wielu informacji prasowych na temat firmy, ciekawych projektów i tym samym jeszcze większego zacieśnieniu współpracy.

Reprezentowałem Drobimex m.in. na wydarzeniach networkingowym takich jak Pogoń Szczecin Business Club, gdzie szukałem nowych możliwości współpracy z firmami zrzeszonymi w klubie.

Po jednym z takich spotkań zaangażowałem firmę w 28. Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy gdzie oprócz wsparcia wolontariuszy ciepłym posiłkiem, podarowaliśmy na licytację śniadanie z wybranym piłkarzem Pogoni Szczecin na, którym dominowały oczywiście produkty Drobimexu.

Wydarzenie pomogło firmie w budowaniu świadomości partnera klubu oraz zagwarantowało darmową reklamę w mediach, które chętnie opisywały śniadanie.


Linia produktów PREMIUM

Pod koniec 2021 roku Drobimex chciał wypuścić dla nowe produkty z tak zwaną „czystą etykietą” czyli jak dodatku sztucznych substancji. Moim pomysłem było połączenie nowości z już chodzącym produktem Kiełbaski Bankietowe Premium, dzięki czemu stworzyliśmy nową linię produktów P R E M I U M.

Nowe produkty pakowane są w formie dwu paku co pozwala nam otworzyć tylko połowę opakowania dzięki czemu druga połowa dalej pozostaje „świeża”. Opakowanie jest przezroczyste dzięki czemu produkt jest widoczny a to wpisuje się w design produktów naturalnych.

Na froncie znajduje się etykieta, którą zaprojektowałem tak, żeby jak najbardziej przypominała folię Kiełbasek Bankietowych Premium czego celem oczywiście było zachowanie spójności nowej linii.

Etykieta prosta, biel ze złotem i kontrastująco, estetycznie na czarno wyróżnione zalety produktu.

Promując linię przygotowałem hasło "P R E M I U M czyli naturalne", którego zadaniem było zasygnalizowanie odbiorcy dlaczego jest to produkt premium.

Projekty graficzne

Przed moim zatrudnieniem projekty graficzne były zlecane do agencji co powodowało brak spójności wszystkich materiałów. Często też tworzono projekty na własnymi siłami w takich programach jak word czy pain przez co wyglądały one mało profesjonalne.

Po rozpoczęciu pracy przede wszystkim zadbałem o spójność wszystkich materiałów oraz ich profesjonalizm tak, żeby rzeczywiście sprzedawały i przy okazji budowały markę.

Moje umiejętności udoskonaliły również wiele elementów pracy takich jak przygotowanie wizualizacji lub fotomontażu gdy dział handlowy potrzebował nanieść nie istniejącą jeszcze nową folię na stary produkt. Polepszyła się również atrakcyjność strony WWW i fan page ponieważ można było tworzyć grafiki bez ponoszenia dodatkowych kosztów.

Pozostałe wybrane realizacje

Organizacja, obsługa, przygotowanie akcji promocyjnych i wydarzeń partnerskich

Collegium Balticum
Marketing, działania promocyjne, projektowanie graficzne, wprowadzenie identyfikacji wizualnej,
organizacja wydarzeń, 
współpraca z rekrutacją i pozostałymi działami Uczelni

Kampania rekrutacyjna 2017/2016

Kampania rekrutacyjna na rok 2017/16 była pierwszą w pełni przygotowaną przeze mnie kreacja. Jedną z rzeczy jaką zmieniłem na samym początku to przekonanie uczelni, że powinniśmy postawić na własne zdjęcia. Poprosiłem związaną z uczelnią Martę, która zgodziła się być twarzą kampanii. Zleciliśmy zrobienie sesji fotograficznej dzięki czemu miałem zdjęcia do materiałów promocyjnych.

Mając dopiero co wprowadzoną identyfikację wizualną chciałem do niej nawiązać tak, żeby jeszcze skuteczniej podkreślić zmiany i budować spójność marki stąd fala, która pojawia się w materiałach promocyjnych.

W projektach postawiłem na przejrzystość. Dominowała w nich Marta, która miała zwrócić uwagę. Każdy z kierunków miał swoją ikonę oraz kolor dzięki czemu można było je wyróżnić, a kolor ożywiał materiały.

Identyfikacja wizualna

Wcześniej uczelnia miała pewien styl projektów, jednak nie był on do końca spójny, a to właśnie "spójność" pomaga w budowaniu marki, dlatego postanowiłem wprowadzić identyfikację wizualną dla uczelni.

Zachowałem w niej panoramę tła, która jest ściśle kojarzona z Uczelnią ponieważ występuje też na dużej reklamie przy wjeździe do miasta.

Kolorystyka pozostała z sygnetu. Granat jest kojarzony
z profesjonalizmem, cyan świetnie komponuje się z nowoczesnym podejściem. Głównym elementem jest pojawiająca się fala.

Kampania V edycji konkursu Eco Fashion

Konkurs Eco Fashion polegał na przygotowaniu z niepotrzebnych już materiałów kreacji. Zabierając się za organizację konkursu podjąłem współpracę z centrum handlowym Atrium Molo, które często korzystało z moich usług przy organizacji wydarzeń. W konkurs zaangażowałem również Polską Fundację Ekologiczną oraz lokalne media dzięki czemu zyskaliśmy darmową promocję.

W kampanii postawiłem na grę słów i skojarzenia z naturą. Tak naprawdę szukałem stocków ciekawych stocków, a następnie myślałem nad hasłami do nich. Najciekawsze wykorzystałem w kampanii.

Dzięki dwuznacznemu językowi kampania przyciągała uwagę. Zwracałem w niej uwagę również na główną wartość czyli 600zł bon do wykorzystania w Atrium Molo.

Organizacja wydarzeń

Jako specjalista od eventów przejąłem na Uczelni organizację wszelkich seminariów, konferencji, wykładów, spotkań oraz wydarzeń.

Ponieważ jestem konferansjerem i nie mam problemów z publicznymi wystąpieniami prowadziłem wiele imprez między innymi Polonez Maturzystów w Stargardzie czy finał konkursu Eco Fashion.

Ponadto angażowałem Collegium w akcje takie jak WOŚP, Szlachetna Paczka czy zbiórki pieniędzy dla schroniska.

Gra miejska „Ostatni Dzwonek”

Co roku uczelnia prowadziła akcję pod nazwą „Rekrutacja do północy” w tym dniu obowiązywała specjalna oferta a dział rekrutacji był otwarty przez dosłownie cały dzień. Zawsze wydarzeniu towarzyszył przejazd historycznym tramwajem przez miasto.

Zależało mi jednak, żeby dokładniej dotrzeć do naszej grupy docelowej czyli maturzystów dlatego zaproponowałem organizację gry miejskiej, które w tamtych czasach były bardzo popularne. Zwycięska drużyna wygrywała wyjazd do Heide- Park’u w Niemczech.

Pozostałe wybrane realizacje

Barline Spółka Jawna
Rebranding, logo, identyfikacja wizualna, materiały promocyjne

Barline.eu to sklep internetowy z markową odzieżą dziecięcą. Początkowo marka osiągnęła ogromny sukces jednak przez brak efektywnych działań promocyjnych oraz wizerunkowych, złej strategii cenowej przez wprowadzenie sprzedaży hurtowej (Tentrade) dosyć szybko straciła swoją pozycję na rynku.

Kreując na nowo Barline postawiłem na bliskość w kontaktach z klientem ponieważ sklep internetowy nie ma takich samych możliwości wpływania na decyzje zakupowe klientów jak sklep stacjonarny dlatego zależało mi na stworzeniu jak najbliższych kontaktów z klientem, żeby Barline odbierano jak przyjaciela uczestniczącego w dojrzewaniu dziecka.

Tak też powstała kampania symbolizująca rebranding – Barline.eu …więcej niż ubranka. Jej głównym zadaniem było pokazanie momentów z życia dziecka w naszych ubrankach a gdy już dziecko samo staje się rodzicem jego powrotu do nas. Dzięki czemu marka wzbudziła poczucie przywiązania i pewnego rodzaju tradycji i zaufania do niej.

Trzymając się strategii wszystkie przekazy promocyjne nie były natarczywą reklamą, ale wskazówką – Twoja 5 letnia córka świetnie wyglądała by w nowej kolekcji Nat&Tom. Sprawdź! To właśnie w ten sposób formułowane przekazy skracały dystans pomiędzy sklepem a klientem. Dodatkowo przemiła Pani Marta, którą za każdym razem słyszymy w słuchawce telefonu, pamiętającą o imionach naszych dzieci, ich dacie urodzin i szczegółach dzięki, którym zaufanie jakim obdarzają sklep klienci pozwalało na budowanie długofalowej współpracy.

Wcześniej marka wydawała duże pieniądze na jednorazową reklamę na ogólnopolskich portalach lub w magazynach nietrafiających tak na prawdę do ich grupy docelowej. Teraz sklep poświęca swój budżet na nowoczesne działania promocyjne docierające bezpośrednio do swoich klientów (BTL).          

Rozpocząłem również współpracę z mediami dzięki czemu marka zaczęła częściej pojawiać się w artykułach, uczestniczyć
i sponsorować w różnego rodzaju wydarzenia oraz wypowiadać się na różnego rodzaju tematy dzięki czemu budowała pozycję specjalisty.

Istotną sprawą było też tworzenie ciekawych informacji, materiałów, udzielanie się na blogach i w dyskusjach. Marka zaczęła pojawiać się na imprezach branżowych, uczestniczyć w różnego rodzaju wydarzeniach. Na potrzeby akcji promocyjnych zakupiliśmy specjalny namiot obrendowany marką Barline.eu oraz maskotki myszkę Minnie i Mickey, które podczas eventów robiły furorę wśród najmłodszych uczestników.

Całkowitej zmianie uległo również logo. Wcześniej mało czytelne nabrało czytelności, informuje o głównym kanale sprzedaży (Internet) i jest zachowany w pastelowych kolorach kojarzących się z dziećmi oraz wzbudzających zaufanie klientów.

Marka zyskała również spójną identyfikację wizualną jej akcydensów. Materiały promocyjne zachęcały i pomagały klientom dokonać wyboru, doradzały a nie atakowały natarczywymi tekstami napisanymi dziwaczną czcionką.

Również w przypadku Barline.eu przystosowaliśmy sklep internetowy również na urządzenia mobilne oraz stworzyliśmy aplikację dzięki, której tak jak w przypadku Tentrade, klienci
w prosty sposób mogli złożyć i opłacić zamówienie.

Tentrade
Rebranding, logo, identyfikacja wizualna, materiały promocyjne

Tentrade to jedna z wiodących internetowych hurtowni z markową odzieżą dla dzieci działająca między innymi na rynku polskim, niemieckim, francuskim, belgijskim czy hiszpańskim. Swój sukces marka zawdzięczała tylko i wyłącznie dzięki świetnie działającemu działu handlowemu.

Mimo prężnie działającym handlowcom Tentrade miało problemy ze zdobyciem stałej pozycji na rynku, rozpoznawalnością oraz przywiązaniem klientów.

Swoją pracę nad marką rozpocząłem od stworzenia spójnej strategii opartej na tym co było najważniejsze dla klientów Tentrade czyli: nowoczesności (mobilność, zamówienia towaru przez internet z dowolnego urządzenia), przejrzystość (jasne i proste zasady współpracy) oraz przede wszystkim partnerstwo w kontaktach biznesowych to właśnie na nim oparłem całą strategię marketingową i wizerunkową marki.

Dzięki strategii partnerstwa klient zyskiwał nie tylko hurtownie dostarczającą mu dobrej jakości asortyment, ale również partnera, który podpowiadał jak go sprzedać, eksponować, jak tworzyć reklamy oraz polecał zaprzyjaźnione drukarnie, agencje itd.

Rebranding dotknął również przestarzałą i niespójną identyfikację wizualną firmy. Logo dzięki zmianie jego koloru na granatowy i umieszczeniu go na białym tle stało się bardziej nowoczesne, czytelne i przejrzyste. Granat pomógł również w wzbudzeniu zaufania u odbiorców.

Wszystkie materiały składające się na identyfikację pozostały w jednym, spójnym stylu. Dominuje w nich połączenie granatu z błękitem i bielą. Pojawiły się też ułatwiające interakcję QR kody.

Zgodnie z nową strategią marka zyskała również wersję mobilną swojej hurtowni oraz aplikację na urządzenia mobilne dzięki, której klienci bez wchodzenia na stronę w szybki i prosty sposób mogli skompletować i złożyć zamówienie.  

Podsumowując wszystkie moje działania prowadziły do:
- zdobycia i utrzymania wysokiej pozycji na rynku oraz zwiększeniu jej rozpoznawalności (jednolita identyfikacja i rzucające się logo we wszystkich przekazach promocyjnych) - zdobyciu miana profesjonalisty/specjalisty w branży (przygotowywanie własnych materiałów w ramach partnerstwa na temat sprzedaży,
- ekspozycji towarów czy efektywnych działań marketingowych i promocyjnych)
- przywiązaniu klientów do marki (program partnerski, miła i pomocna obsługa oraz samo posiadanie ściągniętej aplikacji na urządzenie mobilne zachęca do korzystania z oferty hurtowni)
- wsparciu sprzedaży (handlowcy zyskali nowy kanał sprzedaży
– aplikacja aplikacja mobilna ponadto ułatwiliśmy sprzedaż tworząc wersję mobilną strony. Łatwiej też im jest sprzedawać produkty marki, która wzbudza zaufanie i oferuje coś więcej niż tylko artykuły dobrej jakości).



Krystian Król Freelancer
Marketing, grafika, eventy

Logo i identyfikacja wizualna

Etykiety dla linii produktów

Kampania promocyjna AP Hutnik Szczecin

Logo i identyfikacja wizualna

Katalog produktowy

Kampania promocyjna AP Hutnik Szczecin - spot

Logo i identyfikacja wizualna

Projekt etykiety

Filmik promocyjny

 

Impreza firmowa sieci sklepów Biedronka

Otwarcia sklepów Lewiatan Zachód

Zachodniopomorskie Forum Wodociągów Miejskich

20 lecie Ikea Industry 

Mikołaj z PKO Bank Polski

30 Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy